zdrowe gotowanie

Jak wybrać idealny garnek na parę?

Żeby przyrządzić potrawę i mieć pewność, że jedzenie będzie smaczne oraz zdrowe warto wykorzystać garnek do gotowania na parze. Jest to znacznie zdrowszy sposób niż smażenie na głębokim oleju, a do tego pozwala zatrzymać większość cennych witamin oraz minerałów w produktach. Często ludzie myślą, że pochłania to bardzo dużo czasu i dlatego rezygnują z tego sposobu, ale fakty są zupełnie inne. Przy tradycyjnym gotowaniu musimy się liczyć z tym, że stracimy wiele witamin oraz minerałów.

Cenne minerały i witaminy


Problem ten nie występuje podczas gotowania na parze, ponieważ garnek na parę (sprawdź taki) pomaga pozostawić cenne składniki, a jednocześnie nie musimy tak przyrządzanych warzyw solić oraz przyprawiać. Dzieje się tak, ponieważ użycie pary pomaga wydobyć sól, która pierwotnie znajdowała się w produktach. Nie musimy od razu inwestować pieniędzy w drogi sprzęt do gotowania, ponieważ wystarczy nam zwykły garnek, do którego włożymy sito.

Co możemy ugotować?


Oczywiście lepiej jest użyć profesjonalnego parowaru, jednak nie mając innej możliwości można posiłkować się sitkiem. Na parze możemy ugotować większość znanych nam produktów. Świetnie sprawdzają się warzywa oraz mięso, ale także owoce morza. Jednak przed gotowaniem trzeba pamiętać, żeby posiekać mięso oraz rybę i ułożyć w regularnych odstępach, ponieważ inaczej mogą się nie ugotować dokładnie. Świetnie sprawdza się także sok z cytryny, którym możemy skropić przyrządzane ryby i mięso.