Jak gotować kaszę bulgur?

Kasza bulgur ceniona jest nie tylko za wyjątkowy smak, ale również nieprzeciętne właściwości. Warto wiedzieć, że posiada ona w swoim składzie szereg dobroczynnych związków odżywczych, które doskonale wpływają na zdrowie. Mowa tutaj przede wszystkim o witaminach z grupy B, żelazie, fosforze, magnezie, selenie, nienasyconych kwasach tłuszczowych, kwasie foliowym. Z uwagi na ostatni z wymienionych składników często jest wybierana przez ciężarne.

Najważniejsze właściwości

Zaletą kaszy bulgur (sprawdź inne właściwości) jest to, że oddziałuje ona na wiele obszarów organizmu. Wspiera ona prawidłowo funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Poprawia przepływ krwi w organizmie, a także chroni serce przed wieloma poważnymi schorzeniami. Ponadto wykazuje zdolność do redukcji poziomu złego cholesterolu.

Omawiana odmiana kaszy stymuluje organizm dla spalania komórek tłuszczowych. Ponadto stanowi ona doskonałe źródło energii. Trzeba wspomnieć, że jest ona niskokaloryczna, a jednocześnie sycąca. Świetnie wpływa na procesy trawienne, ponieważ posiada sporą zawartość błonnika.

Proces przygotowania

Gotowanie kaszy bulgur nie jest skomplikowanym zajęciem, a więc każdy poradzi sobie z tym zadaniem. Wiele zależy od tego czy jest to odmiana grubo czy drobnoziarnista.

1. Kasza bulgur gruboziarnista – należy gotować ją przez około 6-8 minut w osolonej wodzie. Jedna szklanka kaszy na dwie szklanki wody.
2. Kasza bulgur drobnoziarnista – jedna szklanka kaszy na półtorej szklanki wody. Należy zalać ją wrzątkiem i pozostawić pod przykryciem na około 20 minut.